-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bugatti bygger racer
Bugatti benyttet Monterey Car Week til å fortelle at drømmebilen Bolide skal bygges. Men de ber om litt tålmodighet.
"Bugattis Corona Speciale omtalte" kollega Jon Winding-Sørensen den som da han omtalte bilen i fjor høst. Du kan lese hvorfor om du klikker deg tilbake på saken.
Den gang var vi usikre på om bilen noensinne ville komme forbi drømmestadiet, men nå har Bugatti bekreftet at den skal bygges – om enn i et begrenset opplag på 40 stykker.
Men de som ønsker seg en må smøre seg med en god dose tålmodighet – produksjonen starter ikke før i 2024 siden det fortsatt gjenstår en god del utviklingsarbeid.
Bilen er nemlig ikke basert på en eksisterende modell, men designet fra scratch rundt en monocoque. Motoren er imidlertid velkjent, Bugattis 8-liters W16 og firehjulsdriften er hentet fra Chiron.
I Bolide yter motoren 1850 hestekrefter mens maks dreiemoment er samme tall med Newtonmeter bak seg. Forutsatt at du fyrer den på 110 oktan racing-fuel.
Mye er gjort for å holde vekten på et minimum – da konseptet ble vist antydet de 1240 kg. Like lett er den ikke når det går fort – ved 320 km/t antyder Bugatti en downforce på framakselen på 800 kg mens hekkspoileren sørger for 1800 kg på bakvognen.
Bugatti antyder en prislapp på rundt fire millioner – euro, men det er neppe nok å ha en tykk lommebok for å få lagt hendene på et eksemplar. Og du kan bare glemme å få skilter på den – dette er en ren banebil.